Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

η σφίγγα και ο τρελός


Πάντα η σφίγγα μας περιέχει, ανδρόγυνες εκλάμψεις στο φως και στο σκοτάδι. Φόνευσα μια γυναίκα κι έναν άντρα μέσα μου ώσπου να καταλήξω κάπου εδώ. Λέω κάπου, γιατί ακόμη δεν κατέληξα. Παλεύουμε με τις δυο μας φύσεις με όλες μας τις δυνάμεις. Σίγουρα κάποια καταλήγει να υπερτερεί της άλλης. Δεν είναι θέμα μόνο του φύλου, είναι και θέμα αντίληψης του κόσμου. Τα φύλα είναι σπαθιά, τα ακούς πως χτυπιούνται αδιόρατα; Με μάτι γυαλιστερό όπως του τρελού. Του τρελού, που υπάρχει, στην αρχαία τράπουλα της Ταρό. Ο τρελός συναντά πολλές φορές την σφίγγα. Σμίγουν με οπλές και χέρια που μυρίζουν λουλούδια. Ο τρελός είναι το παν, περιέχει όλα τα φύλλα της Ταρό στην μεγάλη Αρκάνα, περιέχει όλες τις φιγούρες της Αιγυπτιακής τράπουλας. Στο έχω πει; Δεν ξέρω γιατί, αλλά η Αίγυπτος κατοικεί μέσα μου, ω ναι, δεν κατοικεί μέσα μου το κοσμοπολίτικο Παρίσι αλλά αρκετά κομμάτια της Αιγύπτου. Αν εγώ είμα ιη σφίγγα, τότε εσύ είσαι ο τρελός, το παν, δηλαδή ο θεός. Αν εσύ είσαι η σφίγγα, τότε εγώ είμαι ο τρελός. Είμαστε και οι δυο εν δυνάμει. Και υπάρχουμε καθώς ανθίζει η αγάπη. Η αγάπη ανθίζει παντού, κάτω από τις κερασιές της Ιαπωνίας και κάτω από τα χλομά χέρια του Παρθενώνα. ΜΑς συνδέουν υπόγεια νήματα, τα νήματα φτάνουν σαν απόηχοι των αισθημάτων και των σκέψεων μας αντικριστά το ένα στο άλλο. Και μαγνητιζόμαστε από αυτά που εκπέμπουν σαν καθρέφτες. Άλλος το λέει αγάπη, άλλος τέχνη, άλλος ιδανικό, άλλος απωθημένο, άλλος απραγματοποίητο. Αγαπημένε μου; Στο έχω ξαναπεί γυμνώθηκα από τις φιλοδοξίες, ακούω την Σφίγγα και τα λόγια του τρελού, όλα αυτά τα χρόνια κάποιος από αυτούς τους δυο μιλάει μέσα στην καρδιά μου όταν είναι η κατάλληλη στιγμή. Οι φιλοδοξίες όταν γιγαντώνονται γίνονται κομψά φίδια και δαγκώνουν τον πατέρα και την μητέρα τους... Οι ΦΙΛΟΔΟΞΊΕς σκοτώνουν τα έργα και τις αλήθειες. Αγαπημένε μου, στο έχω πει, κάποια κομμάτια της Αιγύπτου βρίσκονται στο νησί μου.. Εμείς ας μείνουμε έτσι, ντροπαλοί τρελοί, ηδονιστές, και ας μείνουμε ακόμη λίγο κάποιες στιγμές στην κοιλιά της Σφίγγας. Η γνώση ας είναι ο οδηγός μας, αλλά δίχως αγάπη η Σφίγγα κι ο τρελός θα την καταδιώξουν. Γιατί κινδυνεύουν οι ιδιότητες της στα χέρια ενός ασυνείδητου ή ενός διεστραμμένου. Ας θυμηθούμε εκτός των άλλων τίτλων εκείνον τον έναν αυτόν ,<<του ανθρώπου>>. Ποιος είναι αυτός που πνιγμένος από τις φιλοδοξίες κρατά αυτόν τον τίτλο; Δική σου πάντα Δάφνη -Η σφίγγα και ο τρελός-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου